reklama

báseň - Desaťboj

...nevsádzaj proti mne, bo budeš na mizine; poza chrbát rozhodcu - švác ti po hrbine...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Desaťboj

Športoví nadšenci, po svete vás kopa je,
všetko sústrediť do stopercentného výkonu;
výdaj energie, všade potu kropaje,
nemáte však na mňa, na tú najväčšiu ikonu.


MARATÓN
Hovoríš všetkým, že v behu našiel si lásku.
Chceš tie vavríny? Ale to ja si bežím pre ne!
Kým si ty viažeš šnúrky, ja už trhám pásku,
nezdoláš ma, aj keby máš náskok a si z Kene.

V žiari bleskov cerím sa, sledujete kráľa!
A ty kedy prídeš do cieľa? Začal si cúvať?
Medaila sa mi už zas na krku hompáľa,
to, kde si sa zrejme stratil, budú tri dni skúmať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


HOKEJ
Nevsádzaj proti mne, bo budeš na mizine!
Sleduj, ako mi to ide na klzisku skvele.
Poza chrbát rozhodcu - švác ti po hrbine,
šantím ľadom, no a z teba si robím kužele.

Vzduchom letí tvoja prilba, počujem len krik,
ak zle nesieš prehry, dnes sa nedočkáš spánku.
Pomedzi betóny kompletizujem hetrik;
a ty čo si z Japonska, keď si si zmýlil bránku??


FUTBAL
Čo sa váľaš? Aj tak som dal šek rozhodcovi;
sťa kúzelník karty tvojim spoluhráčom ťahá,
ešte jeden hráč z tvojho mužstva ho osloví,
vypení a nepomôže vám ani ostraha.

Na odvetu nejazdite, škoda pomyslieť,
inkasovať bude zrejme tvoje nové hobby.
Jasle, center na hlavu a vlní sa ti sieť,
náš brankár s tvojimi fanúšikmi selfie robí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


TENIS
Tiché publikum už vie, že hráč hviezdny je tu,
o chvíľu je rozohnené jak keby som rocker.
Traf niečo! A či máš raketu bez výpletu?
Štyri esá a mám hru, a to nehráme poker.

Toto nie je futbal, prestaň triafať do siete!
Turnaj je bez konkurencie, vyhrám ho celý.
Dva kanáre, pá pá; o chvíľu sa dozviete,
som presný sťa jastrabie oko, on jak Bocelli.


BASKETBAL
Pri tvojej muške sa mi tisne do očí žiaľ,
tvoj agent ti rýchlo maže z mobilu svoj kontakt.
Trafím do koša hocikedy, odhocikiaľ,
najprv loptu a potom aj tvoj zmuchlaný kontrakt.

Hráte doma, ste riadne pohostinní veru,
zakričím "kôš za tri" a zakričia so mnou masy.
Roztlieskavačky na vás páchajú neveru,
vy dneska snáď netrafíte... ani domov asi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


PLÁVANIE
Načo tam skáčeš, čo si sa neumyl doma?
Kto mu pre boha živého vravel, že to zvládne?
No tak teda dobre, keď to chce, tak nech to má,
asi potrebuje zistiť, aké je to na dne.

Rekord mám na dosah, už mi vlajku chystajú,
Dotyk steny; ja - rukou a on - baran baran buc!
Za zvukov mojej hymny, ktorú mi už hrajú,
jemu na podlahe pumpujú vodu, a až z pľúc.


LYŽOVANIE
Mrkaj na tie preteky, čo sa tu udejú,
letím ako strela, podo mnou sa rozteká sneh,
topí sa aj pri tebe, lebo už bude júl,
a ty si stále na dráhe, no to je teda pech.

Čo len to tvoja mať vychovala za syna?
Pomalšieho lyžiara nepozná história.
Cieľ dosiahneš iba ak ťa zmetie lavína,
získaš jedinú trofej, čestnú In memoriam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


ŠACH
Ťahám strelcom, potom koňom, a ty ťahaj preč!
Ten tvoj kráľ sa kymáca aj sám, zrejme od strachu.
Pre zranené ego ohlasuješ zaraz skreč,
hneď, čo zahráš prvý ofsajd v histórii šachu.

Druhá hra, ani táto ti nejak nereže,
hrám ako dobre naprogramovaný automat,
figúrky ti miznú; kone, pešiaci, veže,
seba samého podkopeš, dávaš si auto-mat.


VOLEJBAL
Hra je pre vás tragédiou, pre nás je ódou.
zbytočne tvojmu tímu váš tréner palce stískal,
na výhru setu treba mať 25 bodov,
teda presne o 25 viac než tvoj tím získal.

Servis tu nie je aplikácia v mobile,
Byť na sieti neznamená byť na internete,
nahrávať, no nie videá! Ste na omyle.
Loptu zbadáte pokiaľ svet mimo displej zriete.


GOLF
Ďalší tvoj odpal a opäť len do jazierka,
štveš majiteľa ihriska, nadáva ti stále,
netrafíš aj keby je tam metrová dierka,
ani keby je tu viac dier ako v ementále.
 
Pusti to, skonči s ďalším zo svojich rozmarov,
aj na bezrukého by to žalostný bol výkon.
Ja som šesť úderov pod par, ty si pod parou,
prac sa het! Lebo ťa prejdem golfovým vozíkom.

Mám zbierku medailí, pohárov a trofejí,
ty máš sebaúctu na nule a svalovicu...
Na mňa čaká piedestál a cesta do dejín,
a na teba čaká iba cesta do hospicu.

(apríl 2019)

niečo ako funpage tu :)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu