reklama

báseň - Šťastne narodený

...žiť práve v tej dobe, v ktorej žijem i ja; narodený pár rokov do milénia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Šťastne narodený

Je to lepšie ako to bolo pred rokmi,
je to tiež lepšie ako to bude o pár rokov.
Pre komanč nenatečie do topánok mi,
moderná doba však dá na ruky pár okov.

Žiť práve v tej dobe, v ktorej žijem i ja,
začínam si uvedomovať všetky výhody.
Narodený pár rokov do milénia,
akurátne si užívame pokroku plody.

Dneska zväčša nie je problém zháňať jedlo,
na ktoré má človek chuť, sladké, slané, hocaké.
Na náš svet ma to bez alergii zaviedlo,
klopem na drevo... dám si mangový džús či saké?

Pred časom nebol tak pestrý výber jedál,
zahraničné sladkosti, exotické dobroty,
pomaranč sa okrem Vianoc kúpiť nedal,
na horalky tiež veľa nezvýšilo z výplaty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keby som sa narodil neskôr, tak by som
kadekde a kadečo si kúpiť mohol síce,
no musel by som sa vyhnúť tým s nápisom:
„obsahuje alergény:....“, ktorých sú tisíce.

Kedysi len jedna pravda jestvovala,
Zatiaľ čo dnes každý všetko nájde za okamih.
Na internete vyberieš jednu z mála,
ktorej uveríš? Je to na tebe, je to na nich.

Letíme však do sveta dezinformácii,
hľadať ihly pravdy v toľkých stohoch sena; kde sú?
"V čo veriť???" Sťa papagáj opakovací.
Katov citát: "pravdy je stejně, no hafo keců."

Dávnejšie bol život viacej namáhavý,
fyzicky človek drel, neboli moderné stroje.
Práca a zas práca; to všetkých vyšťaví,
práca a zas práca; a treba stihnúť oboje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dreli aj deti; skvelé, že už nemusia;
avšak letným náhľadom do blízkej budúcnosti
nabehne mi behom chvíle koža husia,
nie šetrenie síl; lenivosť! - také budú cnosti.

Všetko spraví technika za nás a my nič;
menej duše, pocit rovná sa status na sieti,
a čipy obopnú človeka jak vinič;
v mestách také zápchy, až z toho krv v žilách vrie ti.

Zažiť encyklopédie, papier s perom,
vyrátať si, zistiť, hľadať, dumať, prísť na to sám.
Teraz sa nad takým niečim vznáša šero,
ľudia hlúpnu. TABLET, hocičo zistí tento krám.

Kedysi boli zvykom skoré sobáše,
myslím, že rodinný život začínal priskoro.
Nezžili sa, no už sa brali pravdaže,
ženiť sa do dvadsatichdvoch bolo desatoro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odkladanie rodinného života ma
desí stále viac, to čo sú dneska za móresy?
"Máme predsa ešte čas byť otec mama,
veď pre Boha máme iba 35", povie si.

Rodina má predsa čas, mám kariéru,
najprv precestovať pol sveta, za tým potomok.
Bio hodiny nemajú ani smeru,
no ak niekto nechce zažiť vnúčatá, potom ok.

Cestovanie bolo náročné a drahé,
v oplotenej krajine za zabuchnutou bránou.
Dovolenka v Tatrách, Bulharsku či Prahe,
aj to len občasne, s dovolením mocipánov.

Cestovať bude onedlho nutné zlo,
Práca, škola, nedá sa vyhnúť tejto galibe.
Niet stvorenia, ktoré by sa furt neviezlo,
celá spoločnosť bude v permanentnom pohybe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rodinu a blízkych vidieť stále menej,
ľudia rozlietaní na všetky svetové strany;
prídem vás pozrieť do tej doby strelenej:
„Ahojte! No a kde ste všetci?“ ...odcestovaní.

Každá doba má niečo do seba, iste;
ale príliš sa nevytešujem na tie zmeny.
Povedzte mi pravdu, či aj vy radi ste?
Ja vám poviem, že som šťastne, ŠŤASTNE narodený.

(máj 2018)

niečo ako funpage tu :)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu