reklama

báseň - Predám hrebeň

...som poriadne hustý, aj keď účes je dosť riedky; Vlasy mi zmizli jak vojaci tajnej rozviedky...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Predám hrebeň

Vlasy... potom chvíľu nič... a potom znova vlasy;
nie, neškrtla zápalka, keď lak na hlave bol.
Koľko chlapov na svete taktiež s týmto zápasí?
Mali sme fajn počet vlasov, teraz máme pol.

Alebo štvrť, alebo menej, kto za to môže?
Zlinčovať ich! Bez ohľadu na to, že kto sú!
Mám ísť vraj s kožou na trh, nemal som už dosť kože
odhalenej skôr, že musím mať hlavu bosú?

Som poriadne hustý, aj keď účes je dosť riedky,
som hore bez, to značí - tam hore donaha.
Vlasy mi zmizli jak vojaci tajnej rozviedky,
čo zastaví ich padanie??? U mňa podlaha...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ževraj sa dajú aj nastreliť, ak niekto chcel by,
na to ale asi nebudem mať dosť kešu,
beztak by som to nechcel, veď ja sa bojím streľby;
tíško závidím, všetkým ľuďom, čo sa češú.

Môj účes je defenzívny, teda na ústupe,
Mám ísť von, tak dajte mi na prípravu chvíľku:
čo si dáme dnes? Čiapka, klobúk alebo tupé?
Nech nevidieť čelo končiace na zátylku.

Na mojej makovici by nezablúdili vši,
zvyšok života už prežijem bez hrebeňa.
Z vlasov mi tam hore držia poslední preživší,
vitaj na svete, vypelichaná lebeňa.

Ten je na ježka, ten na dubáka; ja na lesklo,
hranica medzi čírom a plešou je tenká.
Svetlo sa odráža jak keby mám na hlave sklo,
na zozname čo kúpiť: handrička, leštenka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môžem svietiť do očí tým, čo idú oproti,
a mne nič nelezie do oka či do ucha,
lebo nie som ten, čo svoju divú hrivu krotí,
lebo nie som ten, ktorého víchor rozcuchá.

Toľko výhod, keď idem vo vetre po ulici!
A nebolo si ich treba nikde vydupať.
Dík za to, že mám hlavu jak Tatry po víchrici,
že je taká, že by z nej kľudne mohli šňupať.

Zvolávam všetkých, ktorí sú mi podobní na vlas!
Dáme si šampanské, pohoda a leháro.
Pozrieme si film, či pustíme si hudbu nahlas.
Aký film? Predsa "Hele kámo, kde mám háro?"

Postavím sa k tomu všetkému ako dospelý:
Toto je rekviem za vlas, ktoré ma desí.
V ofine - žijú šťastne, kým ich pleš nerozdelí?
Neskoro, nechytil som šancu za pačesy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo už teraz mám urobiť s touto vlasyzradou,
nejako sa už snáď budem vedieť zariadiť,
skúsim trebárs dáky vtip na prelomenie ľadov,
smiať sa z toho, že mám hlavu ako pavián riť :D

(august 2017)

niečo ako funpage tu :)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu