reklama

báseň - Štvorlístok

... žiadne šperky, retiazky zo striebra či zlata; z ruky do úst; prianie, nech nemešká výplata...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Štvorlístok

Začervenalo sa na oblohe ranné zore,
najesť sa, obliecť a nabrať za džbán odvahy.
Snáď už dopadnem lepšie na tomto pohovore,
raz sa už musíme odraziť od podlahy.

Mám dobrého manžela a jednu krásnu dcéru,
žiadne šperky, retiazky zo striebra či zlata.
Mám podradný džob za pár drobných, vo vreckách dieru,
z ruky do úst; prianie, nech nemešká výplata.

Tak dávno som si neobliekla večerné šaty,
necítila sa ako žena, šla niekam von.
Vyfintiť sa, nebyť každý deň s mužom zodratí,
nepočítať výdavky; nie, denne lietam v tom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

-------------------------------------------------------------------------

Ráno iba vstanem a v momente mám po práci,
s platom toho môjho si hneď vyložím nohy.
Veď nikdy ma nepriťahovali úbožiaci,
nie je to však láska, už dávno má parohy.

Nevadí, že ma párkrát udrel, už to nespraví,
on je ten, čo určuje pravidlá a platí.
Nosím pod srdcom jeho dieťa, bude ten pravý,
aspoň mám isté, že môj príjem sa nestratí.

Občas sa mi zacnie za cťou, za svojim životom,
bez muža či s mužom, ale mať seba samú.
Vzývam svoju dôstojnosť, lež môj život je o tom,
starať sa o starca, no pocity neklamú.

-------------------------------------------------------------------------

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dennodenne idem si za cieľmi cez bariéry,
eurá sypú sa, makala som na ne sama.
Nik na svete neodkloní smer mojej kariéry,
kto to skúša, odpratať z mojej cesty sa má!

Išlo to hladko, červený diplom, málo spánku,
pracovné víkendy, modlou je povýšenie.
V spálni aj v kancelárii je bordel ako v tanku,
zmluvy, nadčasy, stále ma to niekam ženie.

Mala by som ale prijať zopár rozhodnutí,
lebo v osobnom živote slzy furt suším.
Asi už neviem, ako ľudské objatie chutí,
aké to je byť s mužom, už ani netuším.

-------------------------------------------------------------------------

Bolí ma hlava, kde som sa to zas zobudila?
zostatkový alkohol mi celý svet motá.
Vedľa mňa nejaký chlap? Včera ten žúr bol sila,
môj posteľový apetít je môj despota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Užívam si, prezývajú ma sukničkár v sukni,
po strednej som sa oddala hriešnemu tancu.
Neviem si odvyknúť, hormóny vravia - ponúkni,
hľadám jednorázovky, nehľadám ochrancu.

Kiežby som už ten volant niekam strhnúť vedela,
žiť normálny život, nežiť len pre prítomnosť,
spomaliť, mať kľud, možno si pohľadať priateľa,
myslieť aj na zajtra, rozumu mám pritom dosť.

-------------------------------------------------------------------------

Bez váhania prebrali by osud inej ženy,
štvorlístok je zvitý do zakliateho kruhu.
Vybrali si zle? Či dobre? Život vytúžený?
"Mať tak opäť dvadsať a dostať šancu druhú".

(február 2015)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

niečo ako funpage tu :)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu