reklama

báseň - Včera o desiatej

... včera o desiatej, idem si domov od Boženky, včera o desiatej, obchádzam po ceste dva šenky...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Včera o desiatej

Včera o desiatej, som išiel autom domov z práce,
včera o desiatej, keď moje telo už nevládze,
včera o desiatej, som na prechode skoro zrazil,
osobu, ktorá chcela tuším už do nebies azyl.

Včera o desiatej, sa na cestu nepozrel vôbec,
včera o desiatej, so slúchadlami veľký borec,
včera o desiatej, som tak rýchlo na brzdu dupol,
gumy zapískali, on vystrašený hneď preč zdúchol.

Včera o desiatej, som musela byť zase doma,
včera o desiatej, bola doma opäť pohroma,
včera o desiatej, ma otec odmietol pustiť von,
zas budem trčať doma, ako on pri telke s pivom.

Včera o desiatej, som sa tešila na zábavu,
včera o desiatej, som nechcela piť iba kávu,
včera o desiatej, to bol na mňa priveľký nápor,
furt len zákazy, vraj som blbá... d*bilný diktátor.

Včera o desiatej, s chlapmi po ťažkom dni na pive,
včera o desiatej, z roboty len tak tak nažive,
včera o desiatej, mok tečie prúdom, nielen kvapká,
a okolo terasy kráča si staručká babka.

Včera o desiatej, na nás všetkých krivo pozrela,
včera o desiatej, starena už do hrobu zrelá,
včera o desiatej, s kamošmi zaslúžený oddych,
čo čumíš, stará? Po práci je môj raj tento podnik.

Včera o desiatej, ma tak naštvala holka moja,
včera o desiatej, mal som info z dobrého zdroja,
včera o desiatej, náš kamoš Vilo mi dal vedieť,
že tá moja si bola v stredu s bývalým posedieť.

Včera o desiatej, mi zrovna vzápätí volala,
včera o desiatej, zas bola slečna dokonalá,
včera o desiatej, sa ona dakde dopočula,
že som hrával automaty, hazard a že som nula.

Včera o desiatej, som išiel okolo človeka,
včera o desiatej, mu pot po čele rýchlo stekal,
včera o desiatej, ležal opitý na lavičke,
vyzeral jak houmlesák, válal sa vo vlastnej tyčke.

Včera o desiatej, už som toto videl toľkokrát,
včera o desiatej, to bol proste otrasný pohľad,
včera o desiatej, som mal z neho myšlienky kyslé,
takto dopadnúť, fuj, je mi ozaj z takých ľudí zle.



More situácií, more príbehov, zážitkov,
občas akcia, tragikomédia či sitcom,
jeden čas a miesto, môžeš byť na rôznej strane,
takto k večeru sa toho proste veľa stane.



Včera o desiatej, idem si po ulici kľudne,
včera o desiatej, oddávam sa výbornej hudbe,
včera o desiatej, som išiel prechádzať cez cestu,
odvčera asi začnem furt nosiť reflexnú vestu.

Včera o desiatej, na prechode dáky debil,
včera o desiatej, na mieste ma tam skoro zabil,
včera o desiatej, asi sa nedíval dosť dobre,
vyplašil ma, veru som si pomyslel na môj pohreb.

Včera o desiatej, ma vytočila moja dcéra,
včera o desiatej, chytá ju totiž nová éra,
včera o desiatej, chcela ísť zase niekam chlastať,
treba ju trošku kľudniť, a ja som teraz ten bastard.

Včera o desiatej, namaľovaná ako št*tka,
včera o desiatej, musela zrušiť svoje stretká,
včera o desiatej, som na ňu už musel nakričať,
veď za rok bol u nás dnes ôsmy potenciálny zať.

Včera o desiatej, idem si domov od Boženky,
včera o desiatej, obchádzam po ceste dva šenky,
včera o desiatej, z jedného z nich bolo počuť hluk,
bych im niečo ukázala, no nechcem dať tašku z rúk.

Včera o desiatej, revali tam jak také zvery,
včera o desiatej, jeden sa ledva držal dverí,
včera o desiatej, som chcela zavolať žandárov,
vraj produktívny vek, pozrite sa na tých klamárov.

Včera o desiatej, písal mi na facebooku Vilo,
včera o desiatej, ževraj môj priateľ prehral kilo,
včera o desiatej, trošku sa rozhovoril o ňom,
vraj stále hráva automaty, zrovnával ho s koňom.

Včera o desiatej, som mu volala nahnevaná,
včera o desiatej, všetko zaprel, ja oklamaná,
včera o desiatej, mi povedal taký nezmysel,
že v stredu som šla s bývalým von, no kde k tomu prišiel?

Včera o desiatej, som bol ožratý ako žito,
včera o desiatej, vodka, rum, becher a mojito,
včera o desiatej, som mal tak obrovitý smútok,
že som zahájil na moju pečienku ťažký útok.

Včera o desiatej, smútil som za mŕtvym kamošom,
včera o desiatej, na lavičke na mol fakt bol som,
včera o desiatej, mimo, točil sa mi celý svet,
niekto šiel okolo, dačo zašomral a išiel het.



Toľko príbehov, jeden, druhý, tretí doradu,
toľko príbehov a tiež toľko uhlov pohľadu,
toľko príbehov, rozhodne ich nebolo málo,
včera o desiatej, sa toho proste veľa stalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(apríl 2010)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu