reklama

báseň - Mlieko

... nadávam jej v správach, zaslúži si, nemá zač; rozlial som to mlieko, tak, miláčik, teraz plač...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
mlieko
mlieko (zdroj: zachi)

Mlieko

City menia podobu a hranica je tenká,
láska býva občas pekne zákerná milenka.
Je sťa oheň, dobrý sluha no mizerný pán,
náklonnosť sa občas odkloní či zmení plán.

- - -

Stretli sme sa nedávno, stále je to romanca,
nemusí hrať hudba, aby nám bolo do tanca.
Už nikdy počas života nechcem mať inú,
nemôžem o ňu prísť, musím sekať latinu.

Všetko je tak bezdôvodne perfektné odrazu,
zapálili sme vatru tam, kde býval bod mrazu,
všetko zázračne do seba zapadá naraz,
spolu, ruka v ruke, prečkáme každý náraz.


Toto hádam nie, náš vzťah sa zvalil či skrachoval!
Naše spoločné fotky som spálil či skartoval,
darčeky, plyšáky zahodil do paroma,
ako Kevin, no bez lupičov, som sám doma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko je tak bezdôvodne oničom odrazu,
dáke čierne sily postarali sa o skazu.
Vari som si nezaslúžil to, čo som mal už?
Predtým zopár sĺz šťastia, teraz zo sĺz kaluž.


Ona je tak skvelá, o iné nemám záujem,
romantické filmy k dlhým večerom sťahujem.
Všetci sa kľudne môžu rozísť, ale my nie,
nám sa to, miláčik, nikdá nikdy neminie.

V mobile ju mám uloženú so smajlom, ktorý
dáva pusu; keď volá, akoby "cmuk" hovorí,
čo vám budem vravieť, tak moc máme sa radi,
ju žiadna iná na svete už nenahradí.


Skončilo to, zamenili sme si smiech za prieky,
zovreté hrdlo má chuť prijať len lieh a lieky.
Prečo práve ja? Prečo len sa nám mení cit?
Prečo mal som dosti a teraz mám deficit?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nejem, len čínske polievky, tak jednu za dva dni,
hladný bľačím do zrkadla "no tak už to zvládni!"
Nadávam jej v správach, zaslúži si, nemá zač!
Rozlial som to mlieko, tak, miláčik, teraz plač!


Sme jak podmet a prísudok, Vezuv a Neapol,
riťku má tak sexy, že som si po nej hneď capol.
Oblieka sa krásne, aha jak jej to padne,
kto by odolal, keď pôsobí takto vnadne?

Bol som vykoľajený životom a ona je
tá, ktorá mi pomohla skočiť späť na koľaje.
Sršíme radosťou, šťastie z oboch nás sála,
už to vidím, o rok - prsteň, svadobná sála...


Sadám si na zem a myseľ vypäto rozmýšľa,
prečo si, duša moja, tak prečo si odišla??
Vypínam rádio, keď hrá naša pesnička,
dusím myšlienky k nej, či sa jej aj bez nich čká?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozladené husle, o ne oprem svoje líce,
slzami si na nich brnkám mólové stupnice,
už vzdávam to, už nezvládnem ani jeden tón,
hlas sa chveje, keď volá a dvihnem telefón.


Keď mi chytí ruku, na zlé zabudnem po chvíli,
keď jej pozriem do očí, pochybnosť sa rozptýli,
pretože keď vidím v tých jej očkách tie ohne,
uverím, že s nami nikto a nič nepohne.

Od radosti sa mi až slzy do očí tlačia,
lietame si vo výšinách, perspektíva vtáčia,
lietame si tam, nad nami modrá obloha,
to že sme sa spoznali, to bol dar od Boha.


Neviem si vysvetliť, že sa to zmenilo v popol,
lietali som si hore, no niekto ma odopol,
len sedím, smútim, píšem, vzniká táto sloha,
že sme sa stretli bol danajský dar od Boha.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bolelo by menej, keby vyrieši to pästne,
zeleň v mojom srdci mizne a ona ten les tne,
miesto toho ostala mi duša ako suť,
stále ma volajú von, no nemám na to chuť.


City a dnešné ženy? Vravíme o prežitku,
zaujímajú sa o výzor, auto, kreditku,
mnoho je ich, čo sú také, ale ona nie,
nikdy sa neponíži na také konianie.

Ani nevlastní zbrane hromadného líčenia,
každým dňom viacej žasnem, že s kým mám dočinenia.
Už sme si spoločnú budúcnosť predostreli,
našu bublinu, v ktorej sme, nik nezostrelí.


Hovorili o nás predtým ako o súsoší,
kto by bol povedal, že sa to celé spustoší?
Ťažko sa v týchto chvíľach zo mňa derie slovo,
aj keď to celé nezažívam premiérovo.

Mám ten pocit ako keby som sadol na mínu,
asi za tým bude nedostatok dopamínu.
Ženy sú ruže; nie len kvety, no aj tŕne,
nabudúce k tomu pristúpim opatrne.

- - - 

Občas to vyzerá ako húsenková dráha,
toľko dá, no vie aj tak vziať, že nič nepomáha.
Dobré príde, zmizne, bolo tu, tam a zas tu,
láska - autorka horkosladkého kontrastu.

(júl 2016)

niečo ako funpage tu :)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu