reklama

báseň - Kúzelný balíček

... ten kamarát Život zmenil sa na kúzelníka;"vyber si jednu kartu", o krk sa mi trie dýka...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Kúzelný balíček

Pohodový večer, hráme so Životom karty,
vraví "ukážem ti kúzlo", tak hlavou pritakám.
Hovorím si, že teraz snáď prišiel čas na žarty,
ale zrazu mizneme v hmle, odlietame dakam.

Miestnosť plná obrazov a fotiek z môjho detstva;
vidím moje šesťročné ja smiať sa z obývačky,
kukám v starej telke nejaké kreslené zverstvá;
na ďalšej trielim zo žihľavy, jak inak, plačky.

Je mi jasné, som niekde vo svojom podvedomí,
ten kamarát Život zmenil sa na kúzelníka,
vyberá balíček, vidím nad ním blesky-hromy,
"vyber si jednu kartu", o krk sa mi trie dýka.

Rozhodni sa, podrež ma alebo ten nôž odhoď!
Buď hráme fér alebo bež kúzliť niekam inam!
"Vidím, že dávaš si pozor na každučký podvod",
on s rešpektom skladá nôž, ja už s kľudom začínam.

Vyťahujem kartu, na jej líc sa upriem zrakom,
osmička, čo znamená to? Listujem v pamäti.
Tá z bicykla ťažko, ten som nedral bohvieako,
čo to teda je, pýtam sa sám seba v napätí.

Napadá mi, skúšam ju obrátiť naležato,
to aby som mal myšlienok nekonečne veľa.
Bezodná studnica ideí stála by za to
a bodaj by každá z nich časom aj v činy spela.

"Potiahni si ďalšiu", nedbám, opäť je tam osma,
dve osmičky? Symbolika roku narodenia.
Kúzelník schvaľuje, na toto istotne nos má,
"ťahaj znova", vraví; karty v rukách sa mi menia.

Trojka, teda môj trojlístok, família moja?
"Začínaš hru chápať", kartár v obleku odvetí.
Už sám od seba ťahám ďalšiu kartu do boja,
štvorka... Vrhne pohľad tázavý na mňa vzápätí.

Štvorka? Dumem... školy! Veď som navštevoval štyri,
na tej dlhej ceste po diplom od šlabikára.
Hrám s takým prehľadom, že kúzelník sa až pýri,
no dvíha prst "pozor, tá hra sa s nikým nepára".

Až príliš isto si vravím - len ma straší asi,
sebavedome ťahám z kartového vejára.
Eso; to schovám do rukáva na horšie časy,
kartár do mojich očí pohľad varovne vnára.

Beriem kartu ďalšiu, J-čko, čiže chlapec zrejme,
žeby ja? Vezmem ďalšiu, tam Q-čko, bohu chvála.
Srdcová kráľovná - obaja spolu dospejme,
ha, postupka, K-čko, čiže spraví zo mňa kráľa.

Suverénne tasím ďalšiu, žolík sa tam škerí,
občas sa naň ponášam, niekedy bývam šašom.
Kúzelník len krúti hlavou, mrští svoje pery,
zrejme sa chystá pritvrdiť v tomto kúzle našom.

Vraj nemám právo používať kartu zázračnú,
trhá mi ho z rúk, aby ho vo svojich roztrhal.
"Hraj s tým, čo máš, zázraky sa len tak diať nezačnú,
čakaním na ne by si zbytočne časom mrhal."

So sklamaním som radšej po ďalšiu kartu siahol,
dvojka? Tá moje plecia symbolizovať môže,
na jednom anjel, na druhom prirodzene diabol.
"Najnižšia karta, vypadávaš z hry!" Zhíknem - čože???

Nestíham sa spamätať a opäť do hmly miznem,
rozlúči sa so mnou s uznaním: "vcelku dobrý si".
Kým sa strácam, rýchlo ešte jednu kartu líznem,
zvieram ju pevne v dlani a mením sa v obrysy.

Každý z nás má v sebe takéhoto kúzelníka,
švindľuje s tvojim balíkom, pravidlá obracia.
A ešte čo sa mojej poslednej karty týka,
je ňou sedma, tá srdcová - späť do hry ma vracia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(október 2013)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu