reklama

báseň - Pracháč

... keby však mám tučný šek, veľké bankové konto, tak v prvom rade vyložene snívam o tomto...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Pracháč

Každý sa občas zamyslí, aký by bol život,
kebyže v ňom máme obrovský finančný prívod.
Keby vyhrám loto, alebo mám veľký príjem,
tiež by som určite nežil tak, jak teraz žijem.

Mohol by som prejsť okolo obchodu bez toho,
že len tak mávnem rukou a zamyslím sa stroho,
že sa mi neoplatí vyhodiť za to peniaz,
nesledoval by som, ako sa tie ceny menia.

Pochopiteľne by som si teda doprial viacej,
takto zvážim každý výdavok aj dvakrát, radšej.
Keby však mám tučný šek, veľké bankové konto,
tak v prvom rade vyložene snívam o tomto:

V prvom rade by som rád míňal na svojich blízkych,
šiel s nimi na koncerty, kde kúpim drahé lístky.
V podniku by som len tak bezdôvodne bral rundu,
päť Jim Beamov na stôl, a užil každú sekundu.

Vybavil by som chatu a buďte si istí, že
bola by poriadna, žiadne rozpadnuté chyže,
žiadne potíže a radšej dále ako blíže,
a ešte by som pozval s nami Horkýže Slíže.

Zobral by som chalanov na futbal do Anglicka,
zažiť tú atmosféru, ktorá je preň typická.
Šiel by som s nimi aj na NHL do zámoria,
pozrieť jak tam v rýchlom tempe aj naši zápolia.

V lete by som prstom ukázal na zopár ľudí,
ktorým vidím zlaté srdce bubnovať im v hrudi.
Zbaľte sa, ráno letíme do Fínska na výlet,
bude vás to stáť veliký úsmev až po prílet.

Tam môj zoznam len začal; otca by som sa spýtal,
kam do trópov by chcel ísť, kde by zverinu chytal,
tu je letenka a na mesiac ťa nechcem vidieť,
vráť sa v zdraví a plný naj zážitkov nám prileť.

Mame by som povedal, nech sa kašle na svoj job,
dlho žije podľa hesla systému, že "rob rob",
zaplatil by som účty z nájmu a elektriky,
pozval ju aj s otcom do veľkej nóbl reštiky.

Staré mamy by som vyhnal niekde do kúpeľov,
z rôznych kúr by šli do päťhviezdičkových hotelov,
oddych a kultúra, za tie roky si zaslúžia,
chceli pre nás len to naj, pochopil som to už ja.

Skončím opäť pri sebe, no z trošku inej strany,
s dievčatami by som šiel vo veciach obtrhaných,
nech sa ma nesnažia loviť iba pre tie prachy,
ale len pre to, že som sám sebou, teda Zachi.

Snívam si o tom, tá tužba niekde vo mne spí tam,
teraz sa vás ja tú jednu otázočku spýtam,
čo by ste robili, keby máte veľké prachy?
Zachi by hral na Kanároch šachy, žiadne strachy :D

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(január 2011)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu