reklama

báseň - Schizofrenik, autista

... preto také zmeny nálad, hocčo ma preladí, vždy podľa toho, ktoré moje "Ja" ma obsadí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Schizofrenik, autista

Zvláštny pocit, akoby som stále niekto iný,
je to náladovosť, a či obraz dnešnej doby?
Nenechať so sebou mávať, občas dá to driny,
niekedy len civím na seba, čo ten tĺk robí.

Som plastelína, ktorú modeluje dnešný svet,
veci, čo som zažil, sú možno jablkom sváru.
Raz sa cítim stroskotaný, potom ako výkvet,
kto vlastne som? Občas o tom nemám ani páru.

Prebýva vo mne prinajmenšom desať bytostí,
jedna z nich je básnik, druhá pre zmenu skladateľ,
ďalšia je vždy kľudná a ďalšia sa stále zlostí,
ďalšiu nič nezaujíma, ďalšia je bádateľ.

Jeden z nich je stále aktívny, druhý lenivý,
jeden chce mať triezvu myseľ, druhý sa chce furt sťať.
jeden miluje život, druhý nechce byť živý,
jeden vie len nenávidieť, druhý chce odpúšťať.

Raz tak, raz tak; teší ma, kričím na plné mandle,
tváriť sa "som iný"? Taká bomba raz dotiká...
Trebárs oklamem všetkých, no nie toho v zrkadle,
kričím svetu: spravil si zo mňa schizofrenika.

Preto také zmeny nálad, hocčo ma preladí,
pred hodinou som bol hore a teraz som v srabe.
Vždy podľa toho, ktoré moje "Ja" ma obsadí,
či si vraví "má na viac" alebo "kam sa hrabe".

Niekedy to všetko zvládam aj iným spôsobom,
nepáči sa mi tento svet, vytvorím si vlastný.
Ten nebude ovládaný konzumom a Robom,
v ňom nebude najväčší ten, ktorý najviac vlastní.

Že som blázon? Je to moja obrana, očista,
svet, kde som len sám a okrem mňa nie je nič a nik.
Tak som sa postupne stal dobrovoľný autista,
zahĺbený v tom svojom svete ako Titanik.

Môžeš na mňa prehovoriť, nezareagujem,
nezapočujem ťa a nie pre problémy s uchom.
Možno len znova nemám o tento svet záujem,
pozerám do blba a som neprítomný duchom.

Vtedy keď je môj život iba samá trampota,
zmiznem do tohto vlastného sveta, kde mám svoj chrám.
som tam iba ja, avšak netrápi ma samota,
mojich "Ja" je viacej, takže nie som tam celkom sám :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(marec 2013)

Martin Zachar

Martin Zachar

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Neobyčajne obyčajný človek, ktorého svet zrkadlia jeho verše :))) Zoznam autorových rubrík:  Básne - nezaradenéBásne - humornéZaujímavostiMS 2002Súkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu